יום ראשון, 11 ביולי 2010

יום הולדת מים


יום הולדת מים הוא רעיון מעולה לימי הקיץ והחופש הגדול, אך אפשרי לחגוג יום הולדת מים גם באביב, בוודאי בארצנו החמה, אין בעיה לערוך מסיבת מים כמעט בכל עונה. אפשר להתאים את פעילויות המים לעונות השנה ולפי גיל.
כמובן שהכי מתאים לערוך יום הולדת מים בקיץ, ויש המון דרכים לעשות זאת.
יום הולדת מים תוכלו לערוך בעצמכם ולחסוך את עלויות המפעיל, או לשלב הפעלה חיצונית או מתקן מים ששכרתם. גם ללא השכרת מתקן מים, כמו מגלשת מים, מתנפחי מים או מכונת קצף, תוכלו לארגן יום הולדת מים מדהימה! שתותיר את הילדים שמחים ונרגשים, וילד או ילדת יום הולדת נלהבים שלא ישכחו את החגיגה המסוימת הזו כל החיים. יש בשביל מה להתאמץ? אז קדימה לדרך.
יום הולדת מים אפשר לערוך בחוץ, בחצר, בגינה או בפארק ואפילו בבריכה או בחוף הים. ראו: יום הולדת בים וכן: יום הולדת בבריכה.
נציע כאן הצעות שונות לעריכת יום הולדת מים שתתאים לכל כיס, תוכלו לשלב הפעלות שונות, משחקים, יצירות ורעיונות כפי רצונכם. תוכלו להכין חלק מההפעלות מראש עם הילדים החוגגים כך שישתתפו בחדוות העשייה של יום ההולדת שלהם ויראו שאתם משקיעים בהם יצירתיות וזמן, זה גם חלק מהעניין כשמתכננים יום הולדת בהפקה עצמית.
הזמנות יום הולדת מים: הדפיסו הזמנות עם תמונות רקע של ים, גלים, גלידות וכדומה. רוצים לקחת את זה צעד קדימה? זהירות: מיועד למשקיענים מטורפים. הדפיסו הזמנות מאורכות והדביקו אותן על בקבוקי מים מינרלים קטנים וחלקו למוזמנים.
כיתבו שכולם מוזמנים למסיבת יום הולדת מים, הדגישו האם צריך לבוא בלבוש: נוח, בבגדים פשוטים שאפשר ללכלך או בבגדי ים. הדגישו האם צריך להביא מגבות או לא.
כיבוד: ג'לי בצבעים שונים, עמדת קוקטיילים של משקאות טרופיים, מיצי פירות או ברד, מיץ פטל, מיכלי קרח והמון קישוטים יפים: קשי שתייה מקושטים, מטריות קטנות וכדומה. פיצות או צ'יפס בצלוחיות קטנות, אבטיח ומלון, ממתקים וחטיפים, שלוקים או טרופיות או קרטיבים.
הפתעות או פרסים: אם אתם מחלקים פרסים במהלך המשחקים, שימו לב שכולם מקבלים פרסים בסופו של דבר, חלקו פרסי ניחומים לכולם והכינו מראש הרבה פרסים קטנים וזולים כמו מדבקות, קעקועים, מחקים קטנים, משרוקיות וכדומה. נסו למצוא פרסים עם מוטיבים של מים הקשורים למסיבה. הפתעות מתאימות לחלוקה בסוף המסיבה: קשי שתייה רב פעמיים מקושטים או קשים מסולסלים יפים, כוסות שתייה מפלסטיק, כובעי מצחייה, כובע ים, משרוקיות.
קישוט ותפאורה למסיבת יום הולדת מים:
קשטו בבלונים בגווני כחול, טורקיז, תכלת וירוק. גיזרו מקרטון כחול או נייר כחול גלים ותלו בחצר ובבית.
כסו את שולחנות הכיבוד במפות כחולת חד פעמיות ופזרו עליהן צדפים לקישוט.
פרשו מחצלות בחצר ופזרו סביב פריטים וצעצועים הקשורים במים: כדורי ים, צעצועי חול, כף ודלי, קישוטים של דגים שהכנתם מנייר או קרטון תלו או פזרו על הדשא וכדומה.
פעילות יצירה מים:
1. הכנת סירות מנייר
2. הכנת דגים מסול או מקרטון, קישוט בדבק נצנצים, טושים או צבעי טוליפ או גואש והדבקות שונות.
3. הכנת כוכבי ים מסול
4. קישוט כוסות שתייה מפלסטיק או בקבוקי שתייה שקופים
5. הכנת כובע מצחיה מסול או קישוט כובעי מצחיה פשוטים עם טושים, צבעי טולים, מדבקות עם מוטיבים של ים ובריכה
6. צביעת חולצות
7. יצירת חיות מספוגים (ניתן לגזור ספוגי רחצה פשוטים וזולים לכל צורה שתרצו) – הוסיפו עינים מפלסטיק, הדביקו אלמנטים קטנים לקישוט וצבעו עם מרקרים.
8. הכנת צמידי ממתקים מסוכריות גומי בצורת גלגל ים. תנו לכל ילד חוט או צמר כמה סוכריות גומי או עגולות ובייגלה עגול להשחלה.
פעילויות מים למסיבת יום הולדת מים:
שימו לב שלא כל הפעילויות המתאימות לכל הגילאים, ותמיד צריכים להיות מבוגרים אחראיים כשמעורבים מים עם ילדים, בכל גיל. גם באמבטיה אסור להשאיר ילדים ללא השגחה, וכך גם בבריכה מתנפחת קטנה, אפילו אם מילאתם רק 10 ס"מ מים!
1. פעילות מים מתבקשת היא מילוי כמה בריכות פלסטיק במים, תנו לילדים משחקי מים, כמו משפריצי מים, בלוני מים, ספוגים, כלי ים וכלי חול וצעצועי אמבטיה שונים – הם כבר ימצאו מה לעשות איתם, תהיו בטוחים!
2. חלקו לילדים בועות סבון או ערכו פעילות קצרה עם בועות סבון גדולות.
3. אפשר למלא חלק מהבריכות בקצף או במים צבעוניים באמצעות צבעי אמבט.
4. שחקו משחקי ספוג – מילוי דליים במים בעזרת ספוג – משחק שאפשר לשחק בקבוצות או בזוגות כמשחק תחרותי.
5. מגלשת מים מאולתרת (לילדים גדולים ובהשגחת מבוגרים) אפשר ליצור על הדשא, מיריעות ניילון קשיחות (ניתן לקנות בהום סנטר, אייס וכדומה) וצינור מים. יום הולדת מים יכול לכלול מתקנים מתנפחים, אפשר להזמין מתקן מתנפח או מגלשת מים לחלק מהארוע. אם אין לכם גינה או חצר משלכם, תצטרכו להזמין גם גנרטור כדי לספק חשמל למתנפח או למתקן המים, וזה כבר מייקר את העסק. אפשר להסתדר מצוין גם בלי. אם יש לכם גינה או חצר, הרי שמתנפח אפשר להשיג ב 250-300 שקלים והוא יכול להיות תוספת נחמדה להתחיל המסיבה עד שכולם מתכנסים, או לסופה. תבלו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה