יום שלישי, 10 באוגוסט 2010

טיפים לארגון יום הולדת לילדים בזוגות


ארגון יום הולדת לילדים יכול להסתכם בדי הרבה כסף, כשמביאים בחשבון הוצאות על מפעיל, מקום לאירוע, כיבוד, קישוטים, כלים והפתעות.
כדי להוזיל את העלויות, אפשר לחגוג יום הולדת צנועה יותר במגוון דרכים, או יום הולדת שונה ומיוחדת שלא תעלה הרבה כסף.
אופציה נוספת להוזלת עלויות וגם להפחתת מתח ומאמץ ביום החגיגה, היא לערוך יום הולדת זוגי. יום הולדת בזוגות לשני ילדים מאותו גן או כיתה, ולחלק את העלויות וההוצאות בין שני הצדדים, כמו גם חלוקת הנטל והמטלות.
כבר הייתי בימי הולדת של זוגות רבים, ואפילו ימי הולדת של שלישית ילדים ואפילו יום הולדת לארבעה ילדים יחד! באופן כזה, הצליחו להקים הפקת יום הולדת מאוד רצינית: יום הולדת בספארי, יום הולדת בלונה פארק וכדומה.
למה כדאי לשים לב בתכנון וארגון יום הולדת בזוגות לילדים?
1. העלות הכוללת של יום ההולדת צפויה להיות גבוהה יותר מעלות יום הולדת ליחיד, אך עדיין תהיה זולה יותר לכל צד בנפרד מאשר קיום יום הולדת לילד אחד.
אך חשוב להבין מראש, שזו לא יוצאת יום הולדת זולה ברוב המקרים, אלא פשוט הוצאה פחות כבדה מכיוון שהעלות מתחלקת בין שניים.
ישנן כמה סיבות לכך שיומי הולדת בזוגות תמיד עולים קצת יותר:
בעריכת יום הולדת לשני ילדים יש יותר משתתפים, גם אם הילדים מאותו גן או כיתה, לכל אחד מהם יש חברים מחוץ לגן או לכתה, קרובי משפחה, בני דודים המוזמנים אף הם.
שנית, ישנו צד נוסף שצריך להתחשב בו בתכנון מסיבת יום הולדת בזוגות. דברים שאתם הייתם מוותרים עליהם והם שטויות מיותרות בעיניכם יכולים להיות חשובים מאוד עבור הילד השני או עבור הוריו. מבחינתם זה ראוי להשקעה, דווקא אותו פרט שטותי שאתם לא הייתם מוציאים עליו שקל בחיים.
אה, וכמובן גם להפך: ייתכן והם היו מקצצים במרכיבים שונים שחשובים בעיניכם.
למשל, קישוטים, סוג הכיבוד וכדומה.
אז לכם חשובים מאוד הפתעות יקרות ואינכם משקיעים בכיבוד למבוגרים. ואילו ההורים של הילד השני חושבים שהפתעות ופרסים יקרים זו שטות וביזבוז כסף, אבל כיבוד מושקע למבוגרים הוא ממש חובה.
התוצאה היא שיהיו לכם, ככל הנראה, גם הפתעות מושקעות וגם כיבוד מושקע למבוגרים.
התוצאה היא יום הולדת מושקעת יותר, יקרה יותר, אך בעלות נמוכה יותר לכל צד מכיוון שההוצאות בכל זאת מתחלקות בשתיים.
2. לפני הכל, חשוב לברר עם שני הילדים האם הם מסכימים לחגוג יום הולדת משותפת ביחד, ולא לקחת באופן אישי במידה ולא. החברים הכי טובים בעולם יכולים להעדיף לחגוג יום הולדת פרטי, לבד – וזה ממש בסדר.
3. כדאי לשבת לפני תכנון המסיבה וסיכום הפרטים, עם הצד השני, עם ההורים ולתאם ציפיות מראש. זאת כדי למנוע הפתעות לא צפויות בהמשך.
בשיחה זו כדאי לקבוע תקציב, סוג יום הולדת ומקום קיום הארוע, מספר המשתתפים. כמו כן כדאי ליידע – ולו לשם הנימוס בלבד, את הצד השני על מוזמנים פרטיים נוספים שיש לכם, כמו קרובי משפחה.
4. חשוב מראש להיות מוכנים לכך שתכנון יום הולדת עם צד נוסף מחייב התחשבות גם בהעדפותיו וצרכיו של הצד השני, גם ההורים וגם הילד השני שחוגג אתכם יום הולדת. כל צד צריך להתגמש קצת לכיוון האחר, הלא מדובר בילדים ולכל אחד חשוב משהו אחר ביום המיוחד שלו בשנה.
גם להורים יש העדפות וצרכים כגון: היום בשבוע שבו נוח להם לקיים את יום ההולדת או להזמין אורחים, אמצע השבוע או סוף שבוע ושעת האירוע.
5. סכמו מראש על אלו שירותים אתם משלמים ומה אתם מכינים בעצמכם.
חלקו ביניכם מראש מטלות שיש להכין, למשל: הכנת כיבוד בעצמכם, עריכת הקניות ליום ההולדת, סידור וקישוט האירוע, שעת ההגעה לסידור האירוע וכולי.
6. לא, לא, לא – אל תשכחו לקנות מתנה לילד החוגג עמכם יום הולדת! נכון, קל לשכוח לקנות מתנה כשמדובר בחגיגת יום הולדת שלכם, אבל תקשרו סרט על האצבע ותיזכרו!
7. עשו הכל ברוח טובה וחברות, וותרו והפגינו נדיבות – הצד השני כבר יתלווה לאווירה החיובית ויעשה כמוכם. החברות ביניכם חשובה יותר מארוע יום הולדת ופרטיו הקטנים, חשוב יותר להקשיב לצד השני ולוותר או להציע פשרה במידת הצורך.
8. במהלך יום ההולדת היו אדיבים כלפי האורחים של הצד השני וכלפי הילד השני החוגג עמכם יום הולדת. אל תשכחו אותו ובקשו גם מהמפעיל שידאג לתת תשומת לב שווה לשני הילדים.
9. הנה טיפ חשוב: בררו מראש עם הורי הילד השני איזו עוגת יום הולדת הם מתכננים לקנות או להכין לילד שלהם. סכמו כי תכינו עוגות שונות אך דומות, כדי למנוע מצב שרק לילד אחד תהיה עוגה מפוארת, למשל.
לחילופין, הכינו עוגה אחת לשני הילדים, או עוגת קומותיים אחת לשניהם וכדומה. יום הולדת בזוגות צריך להיות שווה לשני הילדים, הם מחלקים אותם הפתעות וחולקים אותם אורחים, הפעלה וכיבוד. אינכם רוצים לגרום לשונות ביניהם ולהרגשה לא נעימה או תחרותית ביניהם, וודאי לא סביב עוגת יום ההולדת. בהצלחה ובהנאה רבה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה