יום שבת, 14 באוגוסט 2010

יום הולדת בזול


יום הולדת בזול יכולה להיות חגיגה מהממת, מיוחדת ומלאת שמחה. בכל גיל.
כלך מה שילדים רוצים הוא שיגיעו הרבה חברים, יביאו להם ערימת מתנות גדולה, המון ממתקים והפתעות ופעילות כייפית ומיוחדת.
אם נדמה לכם שכל זה חייב לעלות הרבה כסף, ושארגון יום הולדת מושקעת חייב להיות עסק יקר, תנו לי לחדש לכם.
האכילו אותנו יותר מדי שנים ברעיון הזה שילדים צריכים הפקות יום הולדת גרנדיוזיות ויקרות, כשלמעשה, כמו עם מתנות – ילדים לא יודעים להבדיל בין זול ליקר, וזה גם לא ממש מעניין אותם כל עוד זה קולע לטעמם.
יום הולדת הכוללת הפעלה, מקום לחגוג, הפתעות, כיבוד וממתקים יכולה בקלות להגיע ל 2000 שקל, כבר הייתי בחגיגות ימי הולדת שעלו 4000 פלוס! ולא בחלום אלא במציאות הצלולה. הורים נפלו על הראש, זו המסקנה היחידה שלי. או שיש להם עודף כסף, גם יכול להיות.
בל אם דווקא לא נשפך לכם כסף מהאוזניים, או שנראה לכם מוגזם לשלם אלפי שקלים על חגיגת יום הולדת, אבל אתם לא רוצים לחגוג דווקא כמו פעם, אלא להרים יום הולדת יפה ומושקעת – חבר'ה, זה הרבה יותר קל ממה שחשבתם, וזה לא חייב לעלות אפילו אלף שקל.
הנה כמה רעיונות לחגוג יום הולדת בזול ובצורה מקסימה:
1. יום הולדת בזוגות יחסוך לכם הרבה כסף ויכול לקצץ את העלויות כמעט בחצי. ראו טיפים כיצד לארגן יום הולדת בזוגות כדי שהמסיבה תהיה יפה ומושקעת, רק יותר בזול.
2. אם מדובר בחופש הגדול או בילדים גדולים יותר, כשאין צורך להזמין את כל הכיתה או הגן, לוקחים 10 ילדים לסרט בקולנוע. סרט, פופקורן, שתייה, קצת ממתקים בחוץ והפתעה יעלו לכם כ 600 שקלים ל 10 ילדים. תוסיפו לזה פיצה אם אתם ממש חייבים ויצאתם ב 700 שקל, יום הולדת בזול אבל דווקא לא סגפני – אלא חגיגת יום הולדת מרשימה, מיוחדת, שתותיר זיכרון נלהב אצל הילד החוגג ובקרב כל החברים.
לא חייבים להזמין 10 ילדים, גם 5 זה ממש בסדר.
3. הזמינו 10 חברים למסיבת פיג'מות אצלכם בבית. כמה משחקים נושאי פרסים, הדלקת עוגה ונרות, ממתקים, פיצה ושתייה לארוחת ערב וסרט בסלון יהיו הצלחת הערב. לסיום פרשו מזרנים ושמיכות לכולם ותנו להם לפטפט עד שעה מאוחרת. הכינו קופסת קורנפלקס ובקבוק חלב לבוקר, לטובת כל מי שנשאר לישון. כמה זה יעלה לכם? גג 500 שקל, אם קניתם המון ממתקים ופרסים וחומרי יצירה. 300 שקל אם שמרתם על תקציב.
4. ומה אם רוצים להזמין את כל הגן או הכיתה? איך מארגנים יום הולדת בזול ל 30 פלוס ילדים?
גם זה אפשרי. אפשרי לארגן יום הולדת לשני ילדים יחד, מה שמוזיל מאוד את העלויות. אפשר לארגן גם יום הולדת בזול לילד אחד. יום הולדת בזול לכל הכיתה או הגן, גם אם מדובר בקבוצת ילדים גדולה היא לא משימה קשה במיוחד, אם תדאגו לשמור על כמה כללים פשוטים:
1. מקום יום ההולדת חייב להיות בחינם. כלומר: חצר, פארק, גינה ציבורית שמותר לחגוג בה יום הולדת, סלון הבית, אולם הכניסה של הבניין שלכם, חוף הים וכדומה.
2. עליכם לדאוג לפעילות אחת עיקרית זולה ומתמשכת, שעליה תצטרכו רק להוסיף כמה משחקים, תחרות כלשהי או עמדות יצירה. למשל: מתנפחים – מתנפחים מספקים שעשוע למשך זמן רב יחסית, אפשר להעביר איתם חצי שעה ראשונה ואחרונה של יום ההולדת, כלומר זה סוגר כשעה. עוד כ 20 דקות מוקדשים לאוכל ולטקס יום הולדת, עוגה, נרות, כסא – מה שמשאיר לכם בסך הכל 30-40 דקות לדאוג לפעילות כלשהי כמו יצירה, קעקועים, משחקי חברה, תחרות כלשהי, חפש את המטמון וכדומה.
היתרון של מתקנים מתנפחים הוא המחיר: בכמה אתרים משכירים מתנפחים ב 200-300 שקלים למתנפח. השכירו שניים כאלה, וסגרת את רוב הפעילות שלכם בכ 500 שקלים. הוסיפו לזה עוד חומרי יצירה, פרסים והפתעות, ממתקים וכיבוד, ותגיעו לכ 800 שקלים, אם תשמרו על הכללים בסעיפים הבאים.
פעילות מתמשכת נוספת מלבד מתנפחים יכולה להיות חוף הים – בניית ארמונות בחול, מילוי בריכות מים קטנות במים – לא צריך וגם וודאי לא כדאי לתת לילדים להתקרב לים, מקמו את יום ההולדת רחוק מקו המים. אבל חוף הים יספק פעילות רבה בחינם. שימו לב: לפעילות בחוף הים מומלץ כי תבקשו מהורי הילדים להצטרף, מטעמי בטיחות. הרי לא תוכלו לשמור לבד על ילדים רבים כל כך. לכן תצטרכו לדאוג לכיבוד ושתייה רבה גם עבור המבוגרים.
3. קנו כלים חד פעמיים פשוטים. 100 צלחות חד פעמיות לבנות עולות 5 שקלים בחנויות הזולות, ואילו צלחות ממותגות יכולות לעלות כ 10 שקלים ל 10 יחידות. תעשו את החישוב. אם אתם רוצים טאצ' צבעוני, למרות שהילדים ממש לא שמים לב על איזו צלחת יושב הביסלי שלהם, וזה גם לא מעניין אותם, לכו על השיטה המדגמית. כדי לארגן יום הולדת בזול, צריך להתפשר על הדברים הפחות חשובים. החליטו, למשל, שמפת השולחן תהיה עם דמות מצוירת או מותג כלשהו שחביב על הילד, ושאר הכלים יהיו פשוטים. או, קנו חבילה אחת של מפיות וצלחות ממותגות, רק כדי שיהיה יפה על השולחן, וכל השאר מפיות פשוטות – צבעוניות או לבנות.
4. הפתעות ופרסים: ארגון יום הולדת בזול אינו מאפשר קניית הפתעות ב 5 שקלים לכל ילד. האמת, זה גם כל כך מיותר. ההפתעות הללו לרוב נזרקות והילדים מקבלים כל כך הרבה שטויות שכבר לא מעניינות אותם. זה באמת משנה אם הפרס הזה בסוף יום ההולדת עלה 10 שקלים או שקל? את מי זה מעניין? במילא אי אפשר להעריך את המחיר של זה, כי בדרך כלל מדובר בסכום פעוט, וזה גם ממש לא מעניין כמה עלו ההפתעות. קנו בשוק הפתעות בשקל, או הכינו שקיות ממתקים בעצמכם. תחסכו כ 150 שקלים רק על הפתעות ליום הולדת, וזה הרבה כשמתכננים יום הולדת בזול, תחת תקציב.
5. אל תגזימו עם הממתקים. אפשר בקלות להוציא 500 שקל על חטיפים, סוכריות ועוד. אפשר, לעומת זאת, לקנות מגוון של ממתקים בכמות לא גדולה, כמות הממתקים לא אמורה לשמרטף את הילדים לאורך כל היומולדת, הם מתעסקים רוב הזמן בפעילות. ממתקים להתחלה ו/או לסוף זה מספיק, 100 שקלים יכולים להספיק לכל הגן או הכתה.
6. כיבוד לילדים: עוד רעיון הזוי. למה צריך להאכיל צהריים / ערב כיתה שלמה, מי המציא את זה? איך זה קשור לתוכנית יום הולדת, הרעיון הזה שמפסיקים פעילות מהנה באמצע כדי להושיב חבורת ילדים ללעוס פיצה, נקניקיה או צ'יפס?? לא ברור איך ומי השתרבב המנהג היקר והמיותר הזה לחגיגות יום הולדת, אבל מילא.
שתייה זה חשוב, ממתקים ועוגה – נו ברור. אבל מה הקשר לארוחה באמצע מסיבת ילדים?
הזמנת פיצה ל 30-40 ילדים תעלה לכם כ 300 שקלים, לעומת זאת נקניקיה בלחמניה כ 150 שקלים. אופציות אחרות זולות יותר: פיתות עם חומוס/ שוקולד, חצאי תירס, צ'יפס, פנקייקים קטנים.
טרופיות לכולם גם מייקרות את החגיגה ואת הכיבוד. אם אתם רוצים לארגן יום הולדת בזול, וותרו עליהן לטובת 4-5 בקבוקי שתייה קלה וכמה שישיות של מים מינרלים, שזה הרבה יותר זול ומספיק לכל האירוע.
רעיונות נוספים לחגוג יום הולדת בזול: יום הולדת בנות קל לחגוג בזול, מסיבת פיג'מות, מסיבת יצירה, מסיבת איפור / תסרוקות. כל אלה הם הפעלות שאמא או אחות גדולה יכולות להפעיל בעצמן בהוצאה נמוכה יחסית.
יום הולדת בזול לבנים: חפש את המטמון, תחרויות ספורט, משחקי מחשב.
הרעיון הוא שאם תחשבו מקורי תצא לכם יום הולדת זולה יותר – אבל שימו לב, גם כמה הרבה יותר מקורית ומיוחדת היא תהיה! יום הולדת שמח, ובהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה